• Pressemeldinger
  • Pressemeldinger om produktene

Brannvernkanal med diskret utseende

PYROLINE® Rapid fra OBO Bettermann nå tilgjengelig i ren hvit

Brannvernkanaler fra OBO Bettermann kan, avhengig av bruksområde, sikre at funksjonen opprettholdes eller at rømnings- og redningsveier holdes fri for brann- og røykgass inntil 120 minutter. Installert på veggen eller taket, er de ganske iøynefallende og kan påvirke helhetsinntrykket som rommet eller bygningen gir. Brannvernkanalen PYROLINE® Rapid fra OBO er derfor nå også tilgjengelig med en ren hvit overflate. Takket være de små yttermålene og den nøytrale fargen, passer kanalen diskret inn i den generelle utformingen av bedrifter eller sykehus, men også i offentlige bygninger som administrasjoner, skoler eller museer.

PYROLINE® Rapid er testet som rømningskanal med brannmotstandsklasse I 30 til I 120 i samsvar med DIN 4102 del 11 og godkjent for innkapsling av brannlast. Den har et intumeserende innvendig belegg som ekspanderer i tilfelle brann og sørger for aktiv innkapsling av brannlast og forhindrer spredning av brannen. Til tross for sine små yttermål har kanalen et stort effektivt tverrsnitt og kan ta opp en kabellast på 30 kg/m.

Vareutvalget rundt brannvernkanalen PYROLINE® Rapid inkluderer et stort antall skreddersydd tilbehør for rask og enkel installasjon.